Kontakt
Jump to navigation
Jump to search
- Support och generella frågor
- support.heureka@slu.se
- Underhåll och utveckling
- Programvaran underhålls, utvecklas och stöds av programmet Skogliga Hållbarhetsanalyser vid SLU. Nya versioner av Heureka släpps vanligtvis två gånger per år, med nya funktioner och buggfixar. Läs mer om de senaste versionerna här. Vi rekommenderar att alla användare av Heureka är registrerade för att få nyhetsbrev med viktig information om programvaran. Registrera dig http://www.slu.se/institutioner/skoglig-resurshushallning/programprojekt/sha/heureka/heureka/register/ här].
- Få hjälp
- Det finns idag ingen garanterad tillgång till gratis personlig support. Om du behöver hjälp kan du prova något av följande:
- Hjälpdokumentation: https://www.heurekaslu.se/help/en/index.html?
- Teknisk support: Heurekasystemet är ett komplext system och vi rekommenderar användare att delta i någon av de kurser i Heureka som ges årligen av SLU. Vi har begränsade resurser att ge support i användandet av Heureka men svarar på frågor i mån av tid.
- Rapportera gärna buggar och felaktigheter till support.heureka@slu.se. Rapportera bug.
- Akademisk support: Akademisk support i form av analyskompetens inom forskningsprojekt kan vi bidra med. Det är en fördel om vi är inkluderade redan i ansökningsprocessen. Nya funktionaliteter kräver ofta extern finansiering och behöver planeras i god tid. Förfrågningar om akademisk support och samarbete riktas till support.heureka@slu.se.
- Komersiell support: Förfrågningar om kommersiell support riktas till support.heureka@slu.se. Den tid som överskrider en timmes arbetstid under loppet av en månad faktureras enligt timtaxa 1200 kr timmen exkl. moms.
- Det finns möjlighet att diskutera och teckna tjänsteavtal, så kallade Service Level Agreements, där SHa garanterar en viss mängd support inom en viss tidsram, efter avrop. Kontakta programchefen för SHa för mer information.