Difference between revisions of "Tillgänglighet och Support"

From Heureka Wiki
Jump to navigation Jump to search
(Ändrat supportkontakt och -villkor)
 
(8 intermediate revisions by one other user not shown)
Line 2: Line 2:
 
{{Languages|Availability_and_Support}}
 
{{Languages|Availability_and_Support}}
 
</noinclude>
 
</noinclude>
;Gratis tillgängligt:Programvarorna är gratis och kan laddas ner från internet efter att man har [[Install/sv#Registrera dig | registrerat]] sig.  
+
;Gratis tillgängligt:Programvarorna är gratis och kan hämtas, se  [http://www.slu.se/institutioner/skoglig-resurshushallning/programprojekt/sha/heureka/heureka/register/ Registrering och hämtning].  
 
;Förvaltning: [http://www.slu.se/Sha Skogliga hållbarhetsanalyser] på SLU ansvarar för förvaltningen av systemet.
 
;Förvaltning: [http://www.slu.se/Sha Skogliga hållbarhetsanalyser] på SLU ansvarar för förvaltningen av systemet.
;Instruktioner:
 
:*'''Heureka Helpdoc (under uppbyggnad):''' {{HeurekaHelpLink}}
 
:*Denna wiki
 
;Få hjälp: Det finns idag ingen egentlig tillgång till gratis personlig support. Användaren hänvisas istället i första hand till:
 
:*denna wiki
 
:*{{HeurekaUserForumLink}} där man kan ställa frågor.
 
:*Som sista utväg kan man ändå maila till [mailto:support.heureka@slu.se support.heureka@slu.se]. Förfrågningar per mail besvaras bara i mån av tid.
 
;Andra frågor: Frågor som (inte hör hemma på användarforumet) kan skickas till [mailto:{{HeurekaSupportMail}} {{HeurekaSupportMail}}]
 
  
;Registrerade användare: Som registrerad användare får man nyhetsbrev om uppgradereringar etc.
+
 
 +
 
 +
;Support: Det finns idag ingen garanterad tillgång till gratis personlig support. Användaren hänvisas i första hand till:
 +
:*Heurekas hjälpdokumentation: {{HeurekaHelpLink}}
 +
:*Support:
 +
 
 +
:- Teknisk support:
 +
:: Heurekasystemet är ett mycket komplext system och vi rekommenderar att ta någon av de kurser i Heureka som ges årligen. Våra resurser att ge support i användandet är begränsade och vi svarar på frågor i mån av tid. 
 +
 
 +
::Buggar och felaktigheter rapporteras till [mailto:{{HeurekaSupportMail}} {{HeurekaSupportMail}}]. 
 +
 
 +
:- Akademisk support
 +
:: Akademisk support i form av analyskompetens inom forskningsprojekt kan vi bidra med. Det är en fördel om vi är inkluderade redan i ansökningsprocessen. Nya funktionaliteter kräver ofta extern finansiering och behöver planeras i god tid. Förfrågningar om akademisk support och samarbete riktas till [mailto:{{HeurekaSupportMail}} {{HeurekaSupportMail}}].
 +
 
 +
:: För tidskrävande support tar vi betalt för arbetstid och/eller inkluderas som medförfattare eller biträdande handledare av t ex examensarbeten. 
 +
 
 +
:- Kommersiell support
 +
:: Förfrågningar om kommersiell support riktas till [mailto:{{HeurekaSupportMail}} {{HeurekaSupportMail}}]. Den tid som överskrider en timmes arbetstid under loppet av en månad faktureras enligt timtaxa 1200 kr timmen exkl. moms.
 +
 
 +
:: Det finns möjlighet att diskutera och teckna tjänsteavtal, så kallade Service Level Agreements, där SHa garanterar en viss mängd support inom en viss tidsram, efter avrop. Kontakta programchefen för SHa för mer information.
 +
 
 +
;Registrerade användare: Som [http://www.slu.se/sv/centrumbildningar-och-projekt/sha/heureka/register/ registrerad användare] får du nyhetsbrev om uppgraderingar etc.

Latest revision as of 15:24, 25 August 2022

Gratis tillgängligt
Programvarorna är gratis och kan hämtas, se Registrering och hämtning.
Förvaltning
Skogliga hållbarhetsanalyser på SLU ansvarar för förvaltningen av systemet.


Support
Det finns idag ingen garanterad tillgång till gratis personlig support. Användaren hänvisas i första hand till:
- Teknisk support:
Heurekasystemet är ett mycket komplext system och vi rekommenderar att ta någon av de kurser i Heureka som ges årligen. Våra resurser att ge support i användandet är begränsade och vi svarar på frågor i mån av tid.
Buggar och felaktigheter rapporteras till support.heureka@slu.se.
- Akademisk support
Akademisk support i form av analyskompetens inom forskningsprojekt kan vi bidra med. Det är en fördel om vi är inkluderade redan i ansökningsprocessen. Nya funktionaliteter kräver ofta extern finansiering och behöver planeras i god tid. Förfrågningar om akademisk support och samarbete riktas till support.heureka@slu.se.
För tidskrävande support tar vi betalt för arbetstid och/eller inkluderas som medförfattare eller biträdande handledare av t ex examensarbeten.
- Kommersiell support
Förfrågningar om kommersiell support riktas till support.heureka@slu.se. Den tid som överskrider en timmes arbetstid under loppet av en månad faktureras enligt timtaxa 1200 kr timmen exkl. moms.
Det finns möjlighet att diskutera och teckna tjänsteavtal, så kallade Service Level Agreements, där SHa garanterar en viss mängd support inom en viss tidsram, efter avrop. Kontakta programchefen för SHa för mer information.
Registrerade användare
Som registrerad användare får du nyhetsbrev om uppgraderingar etc.